Moltes gràcies,
El Claustre vol agrair les nombroses mostres de suport que ha estat rebent
especialment aquests darrers dies. Famílies i mestres estam units contra les
injúries i les calúmnies. La gota que ha fet vessar el got ha estat la recent
aparició en alguns mitjans de comunicació d’una d’aquestes anomenades
fake news o notícies falses. Ja n’hi ha prou! Com a receptors d’aquests
missatges manipulats manifestam el nostre ferm rebuig cap a aquest tipus
de periodisme i cap els professionals que enlloc de documentar-se i contrastar
la informació per tal d’explicar els fets amb responsabilitat, basant-se en la
utilitat, expertesa, honradesa, rigor, eficiència i confiança, ho fan amb
altres propòsits i amb altres fonaments.
especialment aquests darrers dies. Famílies i mestres estam units contra les
injúries i les calúmnies. La gota que ha fet vessar el got ha estat la recent
aparició en alguns mitjans de comunicació d’una d’aquestes anomenades
fake news o notícies falses. Ja n’hi ha prou! Com a receptors d’aquests
missatges manipulats manifestam el nostre ferm rebuig cap a aquest tipus
de periodisme i cap els professionals que enlloc de documentar-se i contrastar
la informació per tal d’explicar els fets amb responsabilitat, basant-se en la
utilitat, expertesa, honradesa, rigor, eficiència i confiança, ho fan amb
altres propòsits i amb altres fonaments.
A la nostra escola no hi ha ningú que es disfressi de pallasso. A l’actualitat
hi ha un mestre que, basant-se en el concepte de referent lingüístic, empra
el recurs metodològic d’utilitzar una corbata i unes ulleres amb la finalitat de
recordar al seu alumnat quina és la llengua que ha d’utilitzar a la classe.
Aquesta és una estratègia metodològica àmpliament utilitzada en l’aprenentatge
de les llengües, sigui la llengua que sigui.
hi ha un mestre que, basant-se en el concepte de referent lingüístic, empra
el recurs metodològic d’utilitzar una corbata i unes ulleres amb la finalitat de
recordar al seu alumnat quina és la llengua que ha d’utilitzar a la classe.
Aquesta és una estratègia metodològica àmpliament utilitzada en l’aprenentatge
de les llengües, sigui la llengua que sigui.
I d’on provenen aquestes acusacions? Amb anterioritat a aquestes falses
notícies, hi ha hagut assetjament d’alguna persona cap els mestres de l’escola
dels seus fills mitjançant diverses estratègies: notes intimidatòries a l’agenda dels
seus fills, diversos registres d’entrada, visites a inspecció i publicacions despectives
a les xarxes socials.
notícies, hi ha hagut assetjament d’alguna persona cap els mestres de l’escola
dels seus fills mitjançant diverses estratègies: notes intimidatòries a l’agenda dels
seus fills, diversos registres d’entrada, visites a inspecció i publicacions despectives
a les xarxes socials.
Aquestes accions en tot moment han rebut la mateixa resposta per part dels
diversos agents educatius: “L’escola actua dins la legalitat”. Com amb tot això
no han aconseguit el seu propòsit, s’ha començat a emprar un altre sistema:
l’ús d’alguns mitjans de comunicació per difamar i publicar notícies falses sobre
docents de la nostra escola. Primer uns, després altres. Denunciant, segons ells,
la manca d’atenció, el rebuig cap els seus fills i el menyspreu cap a la llengua
castellana.
diversos agents educatius: “L’escola actua dins la legalitat”. Com amb tot això
no han aconseguit el seu propòsit, s’ha començat a emprar un altre sistema:
l’ús d’alguns mitjans de comunicació per difamar i publicar notícies falses sobre
docents de la nostra escola. Primer uns, després altres. Denunciant, segons ells,
la manca d’atenció, el rebuig cap els seus fills i el menyspreu cap a la llengua
castellana.
Des del centre volem manifestar la nostra inquietud per les conseqüències que
han generat i volem donar el nostre recolzament a tots els nostres docents.
han generat i volem donar el nostre recolzament a tots els nostres docents.
Tots i cadascun d’ells són docents de professió i per vocació. Tots ells, tenint
una ideologia o una altra i mostrant-la públicament o no, per damunt de tot són
professionals i aquesta no interfereix en cap moment en la seva tasca docent.
una ideologia o una altra i mostrant-la públicament o no, per damunt de tot són
professionals i aquesta no interfereix en cap moment en la seva tasca docent.
Som conscients del malestar que ha pogut generar aquesta situació i desitgem
profundament treballar de valent per retornar al clima de bon ambient que
caracteritza el nostre centre. Som una comunitat educativa i com a tal totes
les persones que en formem part (famílies, mestres i alumnat) tenim la
responsabilitat de participar mitjançant el diàleg i la confiança mútua en aquest
projecte comú: l’educació.
profundament treballar de valent per retornar al clima de bon ambient que
caracteritza el nostre centre. Som una comunitat educativa i com a tal totes
les persones que en formem part (famílies, mestres i alumnat) tenim la
responsabilitat de participar mitjançant el diàleg i la confiança mútua en aquest
projecte comú: l’educació.
El Claustre del CEIP Can Raspalls
Podeu consultar les declaracions fetes en la roda de premsa del dia 21 de febrer de 2019:
Muchas gracias,
El Claustro quiere agradecer las numerosas muestras de apoyo que ha
estado recibiendo especialmente estos últimos días. Familias y maestros
estamos unidos contra las injurias y las calumnias.
estado recibiendo especialmente estos últimos días. Familias y maestros
estamos unidos contra las injurias y las calumnias.
La gota que ha colmado el vaso ha sido la reciente aparición en algunos
medios de comunicación de una de estas llamadas fake news o noticias falsas.
¡Basta! Como receptores de estos mensajes manipulados manifestamos nuestro
firme rechazo hacia este tipo de periodismo y hacia los profesionales que en lugar
de documentarse y contrastar la información con el fin de explicar los hechos
con responsabilidad, basándose en la utilidad, experiencia, honradez, rigor,
eficiencia y confianza, lo hacen con otros propósitos y con otros fundamentos.
medios de comunicación de una de estas llamadas fake news o noticias falsas.
¡Basta! Como receptores de estos mensajes manipulados manifestamos nuestro
firme rechazo hacia este tipo de periodismo y hacia los profesionales que en lugar
de documentarse y contrastar la información con el fin de explicar los hechos
con responsabilidad, basándose en la utilidad, experiencia, honradez, rigor,
eficiencia y confianza, lo hacen con otros propósitos y con otros fundamentos.
En nuestra escuela no hay nadie que se disfrace de payaso. En la actualidad
hay un maestro que, basándose en el concepto de referente lingüístico, emplea
el recurso metodológico de utilizar una corbata y unas gafas con el fin de recordar
a su alumnado cuál es la lengua que debe utilizar en la clase. Esta es una
estrategia metodológica ampliamente utilizada en el aprendizaje de las lenguas,
sea la lengua que sea.
hay un maestro que, basándose en el concepto de referente lingüístico, emplea
el recurso metodológico de utilizar una corbata y unas gafas con el fin de recordar
a su alumnado cuál es la lengua que debe utilizar en la clase. Esta es una
estrategia metodológica ampliamente utilizada en el aprendizaje de las lenguas,
sea la lengua que sea.
Y de dónde provienen estas acusaciones? Con anterioridad a estas falsas noticias,
ha habido acoso de alguna persona hacia los maestros de la escuela de sus hijos
mediante diversas estrategias: notas intimidatorias en la agenda de sus hijos, varios
registros de entrada, visitas a inspección y publicaciones despectivas en las redes
sociales.
ha habido acoso de alguna persona hacia los maestros de la escuela de sus hijos
mediante diversas estrategias: notas intimidatorias en la agenda de sus hijos, varios
registros de entrada, visitas a inspección y publicaciones despectivas en las redes
sociales.
Estas acciones en todo momento han recibido la misma respuesta por parte de
los diversos agentes educativos: "La escuela actúa dentro de la legalidad". Con
todo esto no han conseguido su propósito y han comenzado a emplear otro sistema:
el uso de algunos medios de comunicación para difamar y publicar noticias falsas
sobre docentes de nuestra escuela. Primero unos, luego otros. Denunciando,
según ellos, la falta de atención, el rechazo hacia sus hijos y el menosprecio
hacia la lengua castellana.
los diversos agentes educativos: "La escuela actúa dentro de la legalidad". Con
todo esto no han conseguido su propósito y han comenzado a emplear otro sistema:
el uso de algunos medios de comunicación para difamar y publicar noticias falsas
sobre docentes de nuestra escuela. Primero unos, luego otros. Denunciando,
según ellos, la falta de atención, el rechazo hacia sus hijos y el menosprecio
hacia la lengua castellana.
Desde el centro queremos manifestar nuestra inquietud por las consecuencias
que han generado y queremos dar nuestro apoyo a todos nuestros docentes.
que han generado y queremos dar nuestro apoyo a todos nuestros docentes.
Todos y cada uno de ellos son docentes de profesión y por vocación. Todos ellos,
teniendo una ideología u otra y mostrándola públicamente o no, por encima de
todo son profesionales y ésta no interfiere en ningún momento en su labor docente.
teniendo una ideología u otra y mostrándola públicamente o no, por encima de
todo son profesionales y ésta no interfiere en ningún momento en su labor docente.
El Claustro del CEIP Can Raspalls
Pueden consultar las declaraciones hechas en la rueda de prensa del día 21 de
febrero de 2019:
febrero de 2019: